Case study

Galeria Madison

Klient

Madison

Narzędzia

Obszary

Cel:

Utrzymanie i podniesienie wskaźników rozwoju obiektu przy zbliżającej się ogromnej presji konkurencyjnej w postaci realizowanego ogromnego obiektu wielofunkcyjnego

Zakres:

  1. outsourcing całości marketingu operacyjnego
  2. plan marketingowy znacznego zwiększenia zasięgu komunikacji marketingowej
  3. rekomendacja zmiany modelu biznesowego: obiekt jako część nowego konceptu high street będącego atraktorem footfallu (w oparciu o model BID)
  4. rekomendowane zmiany koncepcji komercjalizacji pod kątem wzrostu
00:00
00:00

Projekt:

15-letni 4-poziomowy obiekt handlowy w centrum miasta 500 000, 18 000 mkw. GLA, 70 lokali handlowych, zlokalizowana nieopodal zabytkowej starówki, przy ulicy przeznaczonej do rewitalizacji

ikon kopia 2
ikon_2
1

Wyzwanie

Jak utrzymać i podnieść wskaźniki rozwoju obiektu (footfall i obroty), przy zbliżającej się ogromnej presji konkurencyjnej w postaci realizowanego nieopodal ogromnego (62 000 mkw. GLA, ponad 200 lokali) obiektu wielofunkcyjnego?
2

Narzędzia

  • analizy techniczne tenantmiksu i wnioski marketingowe do komercjalizacji
  • analiza efektywności działań marketingowych i budżetu
  • audyt architektoniczny obiektu jako produktu marketingowego
  • audyt aktywów wizerunkowych obiektu
  • analiza „szklanych sufitów” rozwoju tego obiektu obecnie i w przyszłości – wizja lokalna
  • audyt koncepcji architektonicznej jako produktu marketingowego
3

Diagnoza

  • galeria została zapomniana (bardzo niski stopień rozpoznawalności marki), co było efektem braku spójnej komunikacji marketingowej, rozproszenia budżetu, w tym jego alokowania w nieefektywnych kanałach marketingowych, i ograniczonego zasięgu komunikacji
  • bariery architektoniczne galerii jako obiektu handlowego jako przyczyna hamująca wzrost footfallu (np. odgrodzenie się od ulicy, brak atraktorów przyciągających do obiektu)
  • nieoptymalne rozmieszczenie najemców
  • masowe marki sieciowe jako rzeczywisty generator obrotów, niska rentowność marek lokalnych (im większy indeks siły marki, tym większe obroty) wbrew przypuszczeniom zarządcy – w praktyce najbardziej rentowne okazały się marki gastronomiczne
4

Rozwiązanie

  • plan marketingowy znacznego zwiększenia zasięgu komunikacji marketingowej 
  • opracowanie zupełnie nowych mocnych distinctive branding assets: nazwy, logo, systemów identyfikacji, stylistyki kampanii
  • zmiana modelu biznesowego: obiekt jako część nowego konceptu high street będącego atraktorem footfallu (rewitalizacja ulicy w formie woonerfu, zakup lokali w parterach budynków sąsiednich, zarządzanie przestrzenią w oparciu o model BID)
  • zmiany w koncepcji komercjalizacji: sprowadzenie anchorów fast food i fast fashion, tematyzacja przestrzeni i strefowanie najemców, relokacje i zmiany powierzchni lokali
madison

Podziel się

Share on linkedin
Share on facebook

Polecane Case study

  • ul. Kołobrzeska 34, 02-923 Warszawa
  • +48 22 642 24 16

napisz do nas

Jeżeli masz pytanie, skorzystaj z załączonego formularza lub wyślij e-mail bezpośrednio
na adres: biuro@mediadem.pl.

Design by Maciej Krygier 2020