Cel:
Podnieść wskaźniki rentowności obiektu (footfall i obroty) wobec „zapomnienia” centrum przez konsumentów i ogromnej presji nowych galerii handlowych w mieście
Zakres:
- planowanie, analiza i wnioski z badań marketingowych
- audyt aktywów wizerunkowych obiektu (nazwa. logo, kolorystyka)
- analizy barier („szklanych sufitów”) rozwoju nieruchomości
- audyt koncepcji architektonicznej jako produktu marketingowego
- koncepcje i realizacja kampanii marketingowych
Efekty:

0
wizyt/dzień
średni dzienny wzrost footfallu rok do roku dzięki kampaniom przypominającym o istnieniu „zapomnianego” obiektu handlowego

0
kampanii reklamowych
całkowicie nowe logo,
szyld i system
komunikacji wizualnej

Projekt:
Jedno z pierwszych centrów handlowych w Gdańsku, 23 tys. GLA handlu, 70 lokali handlowo-usługowych.


1
Wyzwanie
Jak podnieść wskaźniki rentowności obiektu (footfall i obroty) wobec ogromnej presji nowych galerii handlowych w mieście?
2
Narzędzia
planowanie, analiza i wnioski z badań marketingowych
audyt aktywów wizerunkowych obiektu (nazwa. logo, kolorystyka)
analizy barier („szklanych sufitów”) rozwoju nieruchomości
audyt koncepcji architektonicznej jako produktu marketingowego
3
Diagnoza
liczne bariery fizyczne i psychologiczne utrudniające dotarcie do obiektu, jak i wewnętrzną komunikację
mało czytelna, nierozpoznawalna identyfikacja
zaniżone postrzeganie centrum jako produktu („zapomnienie” przez konsumentów) przy ogromnej presji konkurencyjnej (duże nowoczesne centrum handlowe otwarte w pobliżu)
4
Rozwiązanie
całkowicie nowe silne aktywa wizerunkowe: nowe logo powstało na bazie kroju nawiązującego do nowojorskiego pop-artu i komiksu, silna kolorystyka: centrum przywłaszczyło sobie kolor żółty, który w połączeniu z czernią jest najbardziej widocznym kontrastem dla ludzkiego oka
program usuwania barier dostępu do obiektu (fizycznych i psychologicznych)
nowa struktura budżetu marketingowego zakładająca komunikację nastawioną na znaczne poszerzenie bazy klientów