Remanent, czyli powrót do genius loci - sztuka zakupów
Centrum z problemami
Architektoniczny projekt 2007 roku nie miał szczęścia do dobrego wizerunku. Mało czytelna identyfikacja, bałagan informacyjny na terenie centrum doprowadziły do zaniżonego postrzegania centrum jako produktu o określonych standardach. Centrum wymagało (2010) stworzenia nowej kompleksowej identyfikacji, nadania mu nowego genius loci.

Historia marki-miejsca
Nazwa centrum wywodzi się bezpośrednio od nazwy bazaru, który znajdował się w tym miejscu przed powstaniem obiektu. Dla uwypuklenia i wzmocnienia nazwy rozszerzyliśmi pole semantyczne na odniesienie do dzielnicy Nowego Jorku – miejsca silnych kontrastów, dynamicznego życia
i sztuki nowoczesnej.
Pop-art & new york
Charyzmatyczne miejsce będące kolebką pop-artu, kierunku bawiącego się masową konsumpcją. Żywe kolory i pełen kontrastów, charakterystyczny styl, na długo pozostają w pamięci odbiorcy. Proste rzeczy podniesione do rangi ikony odmieniają naszą rzeczywistość, czyniąc ją bardziej kolorową i intrygującą…

Świeżo od-malowany!
Nowe logo
Powstało na bazie czcionki (pop manta) nawiązującej do techniki sitodruku, rozpowszechnionej wśród artystów pop artu.

Litera A bez środka – nawiązuje do przelanej farby w sitodruku – popularnej technice pop-artu.

Dla wzmocnienia przekazu podnieśliśmy obie litery T. Dzięki temu uzyskaliśmy nawiązanie do Twin Tower, jednego z najsilniejszych w historii symboli Nowego Jorku.

Kolor taksówki
Wszyscy znają żółte taksówki – symbol Nowego Jorku. Dzięki wykorzystaniu tego koloru w logotypie uzyskaliśmy bezpośredni łącznik z obrazem tego miasta.

Logotyp
przed i po
transformacji


Bardziej widoczny w mieście
Outdoor
Podobne podejście spotykamy w przypadku outdooru. Kolory Nowego Jorku, pop-artu są tu motywem dominującym – silnie
identyfikującym nasze centrum. Manhattan jako centrum przywłaszcza sobie kolor żółty, który w połączeniu z czernią jest najbardziej kontrastowym dla ludzkiego oka zestawieniem barw.


Łatwiejsze w obejściu

Infopunkt
Miejsce nadające charakter welcome attitude, witające każdego klienta w naturalny sposób pomaga spersonalizować ofertę centrum i dopasować ją do wieku i oczekiwań konsumentów.
Sygnalistyka
Złożoność obiektu, duża ilość pięter, niejednorodność struktury międzypoziomowych ciągów komunikacyjnych wymusza stworzenie sprawnego systemu informacji wizualnej. Jej stylistyka wpisuje się w ogólnie przyjęte założenia tożsamości miejsca.

Moda na manhattan
Magazyn
Spersonalizowane kreatywne sesje mody, pokazy mody i metamorfozy, regularne konsultacje stylistek i blog modowy.
Sesje zdjęciowe
Sesje modowe, w tym młodzieżowe – dzięki niekonwencjonalnym
kreatywnym stylizacjom,
pozwoliły wykorzystać
zróżnicowaną ofertę
produktów Manhattanu.